Clubul de baschet masculin U-BT va prelua începând de anul viitor dreptul de folosinţă a brandului FC Universitatea Cluj 1919, aflat în proprietatea Primăriei şi cesionat către clubul de fotbal înfiinţat în această vară. Este pentru prima dată în România când un club de baschet va folosi o marcă înregistrată de o echipă de fotbal, scopul pe teremn lung fiind acela de a strânge sub acelaşi nume cât mai multe ramuri sportive.

Alături de suporteri, brandul este cel care ţine în viaţă cluburile, atât la nivel de precepție publică, cât și mai concret, la nivel economic. Este un model folosit cu succes de Barcelona sau Bayern Munchen, unde, sub umbrela aceluiaşi nume, îşi desfăşoară activitatea mai multe sporturi. Consider viabilă ideea de a aduce echipele Universitatea Cluj sub acelaşi brand, pentru că asta va asigura o consolidare şi o dezvoltare a brandului, oferind companiilor și partenerilor argumente în plus de a investi în sport. Rămâne de văzut cum vom putea pune în practică această idee”

Radu Constantea, preşedinte al FC Universitatea Cluj.

Concret, fotbalul şi baschetul masculin se vor uni sub numele brandului “Fotbal Club Universitatea Cluj”, păstrându-şi însă propriile forme juridice de organizare . În prezent, U-BT foloseşte propria marcă, dar, prin această schimbare, va dobândi şi deplina legitimitate în faţa suporterilor care nu recunosc clubul ca făcând parte din familia “U”. Unirea sub brandul “U” a baschetului şi fotbalului va însemna şi o dezvoltare comună a activităţilor de marketing pe segmentul mărcii “FCU”, dar şi facilităţi comune pentru suporteri la baschet şi la fotbal.

 

Comentarii