A trecut aproape neobservată o mişcare cu implicaţii majore în destinul lui „U”. Prin semnarea unui nou contract de cesiune între proprietarul de drept, Consiliul local, şi cel care o foloseşte acum, Florian Walter prin FC Universitatea Cluj, marca „U” este din nou protejată împotriva oricăror acţiuni potrivnice. În esenţă, prin noul contract de cesiune, Floria Walter a renunţat benevol la un avantaj pe care îl avea în mânecă, şi anume dreptul de a folosi exclusiv marca „U” pe întreaga durată a existenţei ei!
Deşi se afla în proprietatea comunităţii locale, brandul „U” a fost înstrăinat sub formă de cesiune printr-un contract ce nu oferea niciun drept deţinătorului legal. Practic, până acum, Walter putea face cam tot ce dorea sub umbrela „U”, inclusiv să mute echipa la Dolhasca sau Buzău, pentru că nu îl putea opri nici o clauză contractuală. De notat şi de apreciat că nu a făcut-o niciodată, ba, mai mult, a dovedit în toţi anii scurşi de la preluare că acuzaţiile care i se aduceau privind reaua lui voinţă au fost fără finalitate. Sub administrarea lui, simbolul „U” nu a cunoscut vătămări grave, redevenind o mândrie a oraşului.
Până la urmă nu a fost nevoie de o intervenţie în forţă, aşa cum cereau suporterii imediat după plecarea patronului la Ploieşti. Prin noul contract de cesiune este exclusă o eventuală luptă de durată prin instanţe, fiecare dintre părţi putând denunţa unilateral contractul. Indiferent cine ar face-o, marca ar rămâne la Cluj, singurul care ar avea de pierdut fiind chiar Walter. De menţionat că prin noua formă de contract, Walter devine extrem de vulnerabil, fiind acum la mâna Consiliului local, care îi poate retrage oricând dreptul de folosire a mărcii. Rămâne un mister ce anume l-a determinat să facă acest cadou, fără ca asta să scadă din meritul celui care a dus negocierile şi a propus forma de contract din partea Consiliului.
Pentru Radu Constantea, căci despre el este vorba, este a doua oară când reuşeşte să treacă brandul „U” în seiful comunităţii locale. Prima dată a făcut-o în 2008, la preluarea clubului de către Oncos, iar acum recidivează într-o situaţie mult mai dificilă. Rămâne de văzut în ce măsură va reuşi oraşul nu doar să păstreze, ci să şi pună în valoare un bun fără preţ, simbolul „U”!
Mihai Hossu
 

Comentarii